söndag 23 december 2012

Jul på Hedvägen!

Igår for vi iväg till Norra Björstorp och köpte två granar av Ring. Min gran är min första alldeles egna!

Så eftersom jag inte haft något eget julgranspynt har jag köpt lite den gångna veckan. Det blev lite tokigt när jag köpte en burk på Bo Ohlsson häromdagen, jag räknade att det var tolv julkulor i den, men när jag klädde granen igår så var där tydligen arton. Plus de åtta jag köpte på Indiska, två från Royal Copenhagen och fem som jag redan hade. Så jag har 33 julkulor/prydnader i min gran! :-P Ganska mycket för någon som för en vecka sedan inte hade något pynt alls :-P

Färgade lampor, två paket glitter och en röd spira har jag också pyntat den med!
Fin är den i alla fall tycker jag och jag myser varje sekund jag ser den :-)




Denna fina julkrubban hittade jag på Royal Copenhagen när jag var där 
med stickcafét i slutet på november. Jag gillar den jättemycket!
Köpte även en ängel i samma stuk där, men den blev inte bra på bild :-P

Och denna (plus tre till) kommer från Indiska. Sjukt fina!

Och idag bjöd jag in la familia på lite glögg. Vi drack bara den högra 
flaskan - Hallon/lakrits glögg. Väldigt god är den! Från Saturnus.
Nikon D90 + AF Nikkor 18-105 mm & AF-S Nikkor 50 mm 1:1.8 D
Inställningarna orkar jag inte skriva ut :-P

© Johanna Mårtensson | www.johannasfotografier.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar