måndag 12 september 2011

Flaggor

När man anlände till jamboreen i somras välkomnades man av en väldig tältstad förstås och "Time Avenue" med alla deltagande länders flaggor vajande i vinden som ledde en fram till Four Seasons Square (torget). En riktigt maffig syn, som man aldrig kommer att glömma.

Varje kväll halades flaggorna och på morgonen hissades de såklart (det sistnämnda såg jag aldrig, jag var aldrig vid torget tidigare än klockan åtta och då var de redan hissade).
Bilderna på flagghalarna nedan tog jag en kväll när jag och några ur foto teamet var påväg tillbaka till Media Center efter en pizza i Lichtensteins food house. Alla flagghalarna var superfokuserade och rörde inte en min, utom den engelska killen längst ner, som började flina när vi började fotografera honom ;-)









© Johanna Mårtensson/Scouterna | www.johannasfotografier.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar