onsdag 1 juni 2011

Snipp, snapp, snut, så var sagan slut *

Så var sagan Hålland slut. En sista natt har jag kvar på Vikingborg, imorgon runt nio-tiden far vi söderut.

Det kom inte många tårar under dagen, men när kramringen formades och man sa adjö till alla då började det bränna i ögonvrårna och när allt fler kom fram och kramades efter lunchen sprutade tårarna även på mig (och det gör de nu med). Sjukt sorgligt.

Vid sex-tiden kom far min körande och vi käkade god middag på Dahlboms i Åre och ett besök vid Copperhill. När vi kom tillbaka till skolan blev det ytterligare några farväl och en jäkla massa pusslande för att få ihop packningen i bilen. Jag fick göra (nästan) allt själv, för pappa gick och la sig efter att ha kört 90 mil (Länghem utanför Borås - Hålland) idag, och Adam trillade och skadade knät innan idag och kan knappt gå. Men jag fick ner allt. Fast öppnar man locket på flaket är jag rädd att sakerna kommer att flyga åt alla håll och kanter :-P Lite mer saker ska in i hytten på bilen imorgon och det kommer bli trångt! Men det ska nog gå det med. Man får KNÖ (fantastiskt ord det där. He, bös, fy shöööen mfl är några andra fantastiska ord jag börjat använda).

Nu ska jag gråta lite mer i min ensamhet i mitt tomma rum till någon film innan jag somnar.

Nikon D90 + AF Nikkor 18 - 55 mm.
f/8 | 1/60 s | ISO 200

© Johanna Mårtensson | http://johannasfotografier.se/

* Vad säger man egentligen? Snut låter ju jättekonstigt i sammanhanget, men "snipp snapp slut så var sagan slut" funkar ju inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar